مـرکـز اصلی فـروش اگزوز و کاتالیست خودرو در جنـوب کشـور

تولید کننـده اگـزوز با بـرنـد تکـنومافلـرز 

شماره تماس : 07138217259

ورود

حساب کاربری

سبدخرید

مشاهده

منبع اسپرت پراید

منبع اسپرت پراید

تمامی خودروها به منظور تصفیه و خروج گازهای سمی حاصل از واکنش های شیمیایی در سیلندر موتور، به سیستم اگزوز نیاز دارند. بنابراین خودروسازان، برای ایجاد مزیت رقابتی در صنعت خودرو، باید تمامی نیازهای خریداران خود با هر سلیقه و عادات رانندگی متفاوت را شناسایی کنند،که در این سری از تی ام اگزوز میخوایم به منبع اسپرت پراید پردازیم.

آیا منبع اگزوز اسپرت برای موتور ضرر دارد؟

مسلم است که تنها با تعویض کل مجموعه اگزوز خودرو با یک اگزوز اسپرت جدید می توان قدرت موتور را به میزان قابل توجهی افزایش داد. اما مواردی وجود دارد که میتواند موجب ایجاد اختلال در عملکرد موتور خودرو شود که این موارد را برای شما فراهم کرده ایم :

  1. اعمال هر گونه تغییر در هنگام نصب منبع اگزوز اسپرت ممنوع : نصب اگزوز های اسپرت اگز توسط افراد ماهر انجام نشود میتواند موجب مشکلاتی برای موتور خودرو شود.
  2. همچنین از تغییرات فردی، منابع و اتصالاتی که برخی برای اضافه کردن یک خروجی اگزوز جدید در مقابل خروجی اصلی انجام می‌دهند، باید اجتناب شود. زیرا این اقدامات می‌تواند بر ایمنی خودرو تأثیر منفی بگذارد.
  3. از آنجایی که برای هر لوله اگزوز موتور ماشینی یک دمپر با هندسه خاص یا قطر مشخصی وجود دارد، باز کردن این لوله ها نه تنها باعث افزایش قدرت نمی‌شود و حتی برعکس می‌تواند قدرت آن را کاهش دهد.
  4. سیستم اگزوز جدید باید با موتور خودروی شما سازگار باشد. برای لوله اگزوز موتور هر ماشینی قطر مشخصی وجود دارد که نباید به آن دست زد. زیرا افزایش یا کاهش قطر آن در هر دو حالت به جای افزایش قدرت موتور ماشین، از قدرت آن می‌کاهد.

منبع اسپرت پراید
منبع اسپرت پراید

انواع منبع اگزوز

انواع مختلفی از منبع اگزوزها وجود دارند که بسته به سلیقه و نیاز رانندگان صداهای متفاوتی دارند.انتخاب بین منبع اگزوز اسپرت یا فابریک یکی از موضوعاتی است که در مورد آن مطرح می شود که با شناخت بیشتر می تواند منجبر به تصمیم درست شود. برای مثال رانندگان حرفه ای مشتاق عملکرد موتور خودرو، از محدودیتی که فشارهای برگشتی گازهای خروجی که منبع اگزوز برای موتور ایجاد می کنند راضی نیستند از این رو منبع های مخصوص خودروهای مسابقه و نیاز به حداکثر عملکرد نیز ساخته شده اند که البته به هیچ وجه صدا به خوبی کم نمی کنند. در نظرداشته باشید که قوانینی درباره محدودیت سطح صدا در هر جای دنیا وجود دارد، پس وجود یک منبع استاندارد یامناسب ضروریست که هم بتوان از صدای اسپرت آن لذت برد و هم برای معابر شهری و فضاهای آرام مشکل ساز نباشد.

منبع اگزوز فابریک خودرو

منبع اگزوزهای فابریک معمولا تا حد امکان صدا را کم می کنند و بر اساس استانداردها و قوانین آلودگی صوتی راهنمایی و رانندگی ساخته می شوند تا مجوز خط تولید برای آنها صادر شود. برای خودروهای تولید داخل اکثرا منبع های معمولی و با طول عمر پایین که صدای چندان جذابی هم تولید نمی کنند، به صورت فابریک کارخانه نصب می شود.

منبع اگزوز ریموت دار

این مدل از منبع اگزوز با داشتن ریموت کنترل و موتور روی منبع قابلیت باز و بسته شدن دریچه خروجی گازها را دارد که به این شکل می توان صدای خودرو را تغییر داد. این مدل از منبع امکان تغییر صدا را از حالت بم اسپرتی تا ۸۰ درصد کاهش می دهد و شما به سادگی و به وسیله ریموت می توانید در زمان دلخواه صدای دلخواهی از خودرو را داشته باشید. منبع اگزوز های ریموت دار در دو مدل تک لول و دولول ساخته می شوند و برای حجم موتورهای مختلف باید منبع مناسب را انتخاب کرد.

منبع اگزوز سایلنسر دار

این نوع از منبع های اسپرت، اکثرا دارای صدای زیبا و حرفه ای می باشند که با صدای منبع فابریک خودرو تفاوت دارند و شما براحتی می توانید از صدای چنین منبع هایی، مشتاقان خودروهای اسپرت را تشخیص دهید. این منبع ها دارای قطعه ای مجزا به اسم سایلنسر یا خفه کن صدا بوده و هنگام کار گذاشتن آن در سر منبع اگزوز دوباره می توانید صدای فابریک خودروی خود را داشته باشید. پس در این نوع از منبع از طریق سایلنسر و به صورت دستی امکان کاهش صدای خروجی وجود دارد.

منبع اسپرت پراید
منبع اسپرت پراید

منبع اگزوز اسپرت دور موتوری

این منبع اگزوزها در حالت درجا یا بدون گاز دادن خودرو صدای ناچیزی همانند منبع فابریکی تولید می کنند، اما در یک بازه خاص از دور موتور مثلا ۲ تا ۴ صدای آن ها بم می شود و بیشتر حالت اسپرت خودرو را نشان می دهد. مزیت این منبع ها صدای کم آنها در کوچه یا پارکینگ،و حرکت خودرو با سرعت کم می باشد که ان را مناسب معابر شهری می کند.

منبع اگزوز اسپرت معمولی

این منبع اگزوزها صدای بلندی تولید می کنند و معمولا صدای آنها بم و بسیار خشن است.برخلاف منبع های دورموتوری، این مدل منبع در هر دور موتوری صدای اسپرت دارد که معمولا بدنه آنها آهنی و قیمت پایینی دارد. معروفترین آنها منبع اگزوزهای ۱۰۶ و رنجروری می باشد که در داخل کشور به دلیل صدای خشن و بلندی که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

مزایا اگزوز اسپرت

 

  • افزایش بازدهی موتور

یکی از ویژگی‌های مثبتی که باعث شده است افراد به فکر تعویض منبع‌های معمولی با منبع اگزوز اسپرت باشند افزایش بازدهی موتور و بهبود عملکرد آن است. اگر اگزوز اسپرت از نوع استاندارد استفاده شود و کیفیت آن قابل توجه باشد نه تنها باعث کاهش راندمان در موتور نمی‌شوند بلکه به بهبود کارکرد آن و افزایش بازدهی کمک می‌کنند.

  • ظاهر شیک و جذاب

داشتن زیبایی ظاهری اگزوز اسپرت که هر فردی را شیفته جذابیت خود می‌کند و از دیگر مزایای اگزوز اسپرت است. صاحب خودروهای اسپرت همیشه تمایل دارند که از اگزوز اسپرت در خودروی خود استفاده کنند. استفاده از اگزوز اسپرت در خودروهای اسپرت علاوه بر زیبایی با تولید صدای ریس به جذابیت خودرو می‌افزاید.

  • تسریع در خروج گازها در موتور

استفاده از اگزوز اسپرت استاندارد روی خودرو می‌تواند گازهای تولیدی در موتور را به سرعت خارج کند. در واقع طراحی این مدل از اگزوز به نحوی است که گازها به سرعت از لوله و منابع رابط عبور می‌کنند و در آخر از دهانه اگزوز خارج می‌شوند.

  • کارکرد روان

اگزوزهای اسپرت دارای کارکرد روان‌تر و خنک‌تری نسبت به سیستم‌های اگزوز ساده هستند. کارکرد این سیستم بطوری است که هنگامی که موتور در دور بالا در حال کار کردن است، دچار سرفه یا خستگی نمی‌شود. اگزوزهای اسپرت دارای ریتم یکنواخت دردورهای بالا هستند.

منبع اسپرت پراید
منبع اسپرت پراید
منبع اسپرت پراید
  • داشتن احساس لذت هنگام رانندگی

استفاده از اگزوز‌های اسپرت روی خودرو باعث می‌شود که راننده در هنگام رانندگی احساس لذت داشته باشد که می‌توان گفت این دلیل از مهم‌ترین دلایل برای رواج یافتن این نوع اگزوز در میان راننده‌های خودرو‌ها است. بسیاری از افراد مخصوصا اشخاص جوان خواهان تعویض منبع‌های معمولی با منبع اگزوز اسپرت هستند.

سخن پایانی:
بعد از شناختن برندهای معتبر منبع اگزوز اسپرت، باید با یک فروشگاه معتبر نیز آشنا باشید. زیرا قطعات تقلبی و بی‌کیفیت بسیار شبیه قطعات اصلی هستند. متاسفانه افراد زیادی در بازار وجود دارند که قطعات تقلبی را با نام قطعات اصلی به مشتریان می‌فروشند. خرید منبع اگزوز اسپرت تقلبی و غیراستاندارد، باعث اتلاف سوخت و کاهش شتاب خودرو می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و  بهترین منبع اگزوز اسپرت را خریداری نمایید.

شماره تلفن:

07138217259

ایمیل:

egzoztechno@gmail.com

آدرس:
شیراز میدان بسیج، نبش کوچه ۳۸، فروشگاه اگزوز تکنو

مقالات:

  1. هدرز 206
  2. اگزوز سمند
  3. کاتالیست 206
Scroll to Top