مـرکـز اصلی فـروش اگزوز و کاتالیست خودرو در جنـوب کشـور

تولید کننـده اگـزوز با بـرنـد تکـنومافلـرز 

شماره تماس : 07138217259

ورود

حساب کاربری

سبدخرید

مشاهده

منبع اسپرت 206

منبع اسپرت 206

تا به حال دیده اید که بعضی از خودرو ها صدای بسیار زیادی از اگزوزشان بیرون می آید و شما را کلافه می کند ؟ و یا تا به حال موتور سیکلت هایی را دیده اید که صدای بسیار زیاد در سرعت های کم و پایینی دارند؟در این مقاله منبع اسپرت 206 از سری مقالات تی ام اگزوز می خواهیم علت را برسی کنیم.

منبع اگزوز چگونه کار میکند؟

نوعی از اگزوز، اگزوز اسپرت می باشد. از نظر فاکتور‌هایی مثل اندازه، زیبایی و میزان صدایی که تولید می شود دارای تفاوت‌هایی با اگزوز معمولی است. موارد بالا سبب شده است، افرادی که علاقه مند به این کار هستند. اگزوز معمولی خود را، با اگزوز و سر اگزوزهای اسپرت تعویض نمایند ، تا با افزایش زیبایی اتومبیل خودشان، از صدای خاص و غیر عادی این اگزوز‌ها نیز بهره‌مند شوند.

اگزوز اسپرت دارای مدل های متفاوتی می باشند، که این مدل ها تفاوت های زیادی باهم دارند. ولی یک عاملی که سبب می شود افراد با وجود علاقه بالا زیاد تمایلی به انجام به این کار نداشته باشند ، میزان اثرات منفی است .که این نوع اگزوزهای اسپرت در میزان مصرف سوخت و اثرات منبع اگزوز در شتاب خودرو است .

منبع اسپرت 206
منبع اسپرت 206

در کل بهتر است به این مورد توجه کنید که بسیاری از مشکلاتی که پس از نصب منبع اگزوز اسپرت ایجاد می‌شوند به دلیل غیراستاندارد بودن این نوع اگزوز می باشد، و یا ناقص بودن مهندسی این قطعات نیز سبب ایجاد مشکلات می‌گردد.
اگزوز از سه بخش تشکیل شده است. شامل بخش اتصال به موتور، میانی و انتهایی می‌شود. در این میان کاتالیست به دلیل نیازی که به دمای بالا دارد، در قسمت اول تعبیه شده است و بخشهای دیگر در کاهش دما و صدا موثرند. اگزوز می تواند خروج آلاینده های خطرناک حاصل از سوزاندن سوخت را تا حدود زیادی کاهش دهد.

آیا سر اگزوز و  منبع اگزوز اسپرت موجب اتلاف انرژی و افزایش مصرف سوخت می‌شود؟

این مورد اصلی‌ترین سوالی است که در رابطه با سر اگزوز و منبع اگزوز اسپرت در ذهن مخاطبان وجود دارد و جواب آن به چندین عامل مختلف وابسته است. ذهنیت بسیاری از مخاطبان در رابطه با اگزوز‌های اسپرت این است که این نوع قطعات تنها از یک بخش بیرونی یعنی سر اگزوز تشکیل شده‌اند و با تعویض این قسمت می‌توان از تمامی مزایای اگزوز‌های اسپرت همچون زیبایی و کارایی بالای آن‌ها بهره‌مند شد. با این حال، لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد نه تنها تعویض سر اگزوز موجب بهتر شدن شرایط نخواهد شد، بلکه زمینه را برای ایجاد شدن مشکلات بعدی نیز فراهم خواهد کرد. اگرچه تعویض سر اگزوز موجب تغییر صدای اگزوز شما خواهد گردید . ولی بهتر است به این نکته توجّه داشته باشید که سیستم اگزوز خودرو از چندین بخش مختلف تشکیل شده است و سر اگزوز تنها یکی از قطعات این سیستم

منبع اسپرت 206
منبع اسپرت 206

می‌باشد و در واقع، کم‌ترین نقش را در فرایند خارج کردن گاز‌های حاصل از احتراق بر عهده دارد. در سیستم‌های اگزوز استاندارد تناسب معنادار و دقیقی میان منبع اگزوز، لوله‌ی رابط و سر اگزوز وجود دارد. و قطعاتی همچون کاتالیزور نیز در این مسیر قرار می‌گیرند .و خارج شدن گاز‌های حاصل از سوختن بنزین به صورت صحیح و منطقی انجام می‌شود. در یک منبع اگزوز اسپرت غیراستاندارد معمولاً این موارد نادیده گرفته می‌شوند. و به همین دلیل است که مشکلاتی همچون افزایش مصرف سوخت خودرو ایجاد می‌گردند. بنابراین، اطّلاعات منتشر شده .در منابع معتبر عنوان می‌کنند. که
هیچ ارتباط معناداری میان یک منبع اگزوز اسپرت ((استاندارد)) با افزایش میزان مصرف سوخت خودرو وجود ندارد و این مشکل به دلیل تناسب غلط میان سر اگزوز و لوله‌های اگزوز پدیدار می‌شود.

معایب اگزوز اسپرت

 

  • افزایش وزن خودرو

از شایع‌ترین معایب اگزوز اسپرت افزایش وزن در خودرو‌ها است. با افزایش وزن در خودرو به آن فشار وارد می‌شود؛ اما در هنگام نصب اگزوز اسپرت بر روی خودرو به این نکته توجه نمی‌شود.

  •  نبود فضای کافی برای نصب اگزوز اسپرت

متاسفانه در قسمت زیرین خودرو به دلیل اینکه برای اگزوز فابریک خودرو طراحی شده است فضای کافی برای نصب اگزوز اسپرت وجود ندارد. اگزوز‌های اسپرت دارای حجم بیشتری نسبت به اگزو‌های معمولی و فابریک هستند . و به همین دلیل نصب اگزوز اسپرت در خودرو غیر استاندارد است.

  • هزینه

هزینه نگهداری سیستم اگزوز اسپرت بالا است و در صورت خراب شدن قابل تعمیر نیستند و تنها راه درست کردن آن تعویض اگزوز است.

منبع اسپرت 206
منبع اسپرت 206
  • اتلاف سوخت و انرژی

نصب اگزو‌های اسپرت غیر استاندارد باعث افزایش مصرف سوخت و اتلاف انرژی می‌شوند. در اگزو‌زهای غیر استاندارد تنها سراگزوز از نوع اسپرت است و بقیه قطعات از نوع معمولی هستند. در اگزوز استاندارد اسپرت از قطعاتی ساخته شده است که دارای تناسب منطقی و معنا داری هستند .که اگزوزهای استاندارد این ویژگی را ندارند و همین عدم هماهنگی باعث افزایش سوخت و ورود آلاینده به هوا می‌شوند.

آیا میزان صدای تولیدی سر اگزوز و منبع اگزوز اسپرت با مصرف سوخت خودرو در ارتباط است؟

خیر! تاکنون هیچ اطّلاعات جامعی در رابطه با ارتباط این دو موضوع با یکدیگر منتشر نشده است . و ارتباط معناداری میان میزان صدای اگزوز و مصرف سوخت خودرو وجود ندارد . و همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، این پدیده به خاطر غیر استاندارد بودن اگزوز و یا ناکافی بودن مهارت تکنسین‌ها و مکانیک‌ها در نصب این نوع قطعات ایجاد می‌شود و می‌توان با رعایت این موارد از اتلاف شدن سوخت جلوگیری کرد.

سخن پایانی:

اگر می‌خواهید منبع اگزوز اسپرت باکیفیتی خریداری نمایید، حتما به نکات زیر توجه کنید. همانطور که گفتیم، خرید منبع اگزوز اسپرت غیراستاندارد و نامناسب، مشکلاتی مانند کاهش شتاب خودرو و اتلاف انرژی سوخت به همراه خواهدداشت. با رعایت و توجه به نکات گفته‌شده می‌توانید منبع اگزوز اسپرت مناسبی خریداری نمایید.

 

شماره تلفن:
07138217259

ایمیل:
egzoztechno@gmail.com

آدرس:
شیراز میدان بسیج، نبش کوچه ۳۸، فروشگاه اگزوز تکنو

مقالات:

  1. اگزوز چیست
  2. منبع اسپرت پراید
  3. کاتالیست 206
Scroll to Top