مـرکـز اصلی فـروش اگزوز و کاتالیست خودرو در جنـوب کشـور

تولید کننـده اگـزوز با بـرنـد تکـنومافلـرز 

شماره تماس : 07138217259

ورود

حساب کاربری

سبدخرید

مشاهده

منبع اسپرت پارس

منبع اگزوز پارس

در واقع منبع اگزوز یا صدا خفه کن از قطعات تعبیه شده در انتهای اگزوز خودروست که وظیفه منعکس کردن صدا های حاصل از احتراق درون موتور می‌باشد تا دود و گاز های خروجی از اگزوز با صدای گوش خراش بیرون نیایند. منبع اگزوز با نام انباره اگزوز نیز شناخته می‌شود و خرابی آن آلودگی صوتی را به وجود می‌آورد،که در این مقاله منبع اگزوزپارس از سری مقالات تی ام اگزوز سعی ما براین است که اطلاعات کاملی در این باره در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهیم. سیستم اگزوز خودرو از بخش های مختلفی ساخته شده که منبع اگزوز یکی از مهم ترین این بخش هاست و نقش مهمی را در کارکرد اصلی اگزوز ایفا می‌کند. در هر وسیله نقلیه ای وجود قطعه ای به نام اگزوز ضروری است تا واکنش های شیمیایی رخ داده در موتور به نحوی از خودرو خارج شوند و دود های خارج شده از سوپاپ به سمت بیرون هدایت شوند.

البته ناگفته نماند که این سیستم کاربرد های بسیاری دیگری نیز دارد که در واقع به محیط زیست هم کمک بهتری می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم تا به یکی از بخش های این سیستم که با نام منبع اگزوز، صدا خفه کن، و یا انباره اگزوز نامیده می‎شود بپردازیم و با کاربرد های آن بیشتر آشنا شویم.

منبع اگزوز پارس
منبع اگزوز پارس

نحوه عملکرد منبع اگزوز

هنگامی که دریچه های خروجی موتور خودرو باز می شود تا گاز تحت فشار شدید را آزاد کند، صداهای تکانشی بسیار زیادی نیز تولید می شود.این هزاران صدای ریز در هر دقیقه به سمت لوله خروجی اگزوز، با سرعت بالا شلیک می شوند، و صداها با برخورد به دیواره لوله، بالا پایین می کنند تا در نهایت یک صدای بسیار بلند و ناخوشایند بوجود آید. حال نکته کلیدی یافتن روشی برای به حداقل رساندن این صدا قبل از خروج از سیستم اگزوز است.

منبع روی خط اگزوز و اکثرا در انتهای سیستم اگزوز و قبل از سراگزوز نصب شده است که از یک سری لوله های سوراخ دار و محفظه های پیچ در پیچ تشکیل می شود تا صدای خروجی موتور را حداقل و خوشایند نماید. هنگامی که گاز وارد منبع اگزوز می شود،  امواج صدا با پرش در داخل منبع، وارد محفظه ها و سوراخ ها شده و و دو موج در جهت مخالف تولید می شود که همدیگر را از بین می برند. همانند یک آهنگساز برای کنسرت، تولیدکنندگان منبع نیز می دانند که چگونه با معماری این محفظه ها و سوراخ ها، خروجی صوتی دلنشین و خوشایند ایجاد کنند.

راهنمای خرید منبع اگزوز مناسب برای خودرو

برای داشتن بهترین منبع اگزوز اسپرت باید در هنگام خرید به نکاتی توجه کنیم. از جمله این نکات می توان اشاره نمود به:

قیمت انبار اگزوز

اولین مسئله مهم در انتخاب منبع اگزوز قیمت آن می باشد. بنابراین بهتر است میزان بودجه برای خرید انبار اگزوز مشخص شود. به این ترتیب می ‌توانید مدل ‌هایی که در رنج قیمتی شما قرار دارند را در نظر گرفته و باقی مدل ها را از لیست خارج نمایید.

منبع اگزوز پارس
منبع اگزوز پارس

نوع منبع

نوع خودرو تا حدود زیادی در نوع منبع اگزوز خریداری شده تاثیر گذار است. اگر خودرو صرفا برای استفاده شخصی و جابجایی معمولی استفاده شود، بهتر است از اگزوز فابریک یا شرکتی استفاده شود. اما اگر خودرو را برای مسابقه و نیز راندمان بالا می خواهید، باید به سراغ بهترین منبع اگزوز اسپرت بروید. اگر از خودرو در هر دو مورد استفاده می کنید، بهتر است نوع ریموت دار را انتخاب کنید تا به دلخواه شما و با استفاده از کنترل تنظیم گردد.

جنس اگزوز

از آنجایی که اگزوز بیرون از داخل کابین قرار دارد، در برابر آب و روی زمین، رطوبت هوا و برف و باران قرار دارد. پس باید از جنسی باشد که زنگ نزند و سوراخ نگردد. زیرا یکی از دلایل اصلی خرابی اگزوز خودرو، زنگ زدگی آن می ‌باشد. بنابراین بهترین منبع اگزوز اسپرت باید از جنس آهن ضد زنگ یا استیل باشد و در برابر ضربه نیز مقاوم باشد.

مقدار جذب آلاینده

مبدل کاتالیزور از جمله قطعاتی است که در جذب آلاینده های زیست محیطی نقش مهمی دارد. اما آلودگی های صوتی حاصل از احتراق داخل موتور توسط انبار اگزوز گرفته می‌ شود. هر منبعی به طور معمول مقداری از این آلاینده ‌ها را جذب می‌ کند. هر چه اگزوز صدای بیشتری را خنثی کند، از کیفیت بیشتری برخوردار است.

گارانتی محصول

به طور معمول اجناس دارای گارانتی از کیفیت بیشتری برخوردار هستند. بنابراین در صورتی که بدنه اگزوز یا شبکه ‌های داخل آن زنگ زدند، می توانید به رایگان آن را تعویض نمایید.

برند اگزوز

بهتر است در هنگام خرید، برند های معروف اگزوز را در نظر بگیرید. زیرا شانس اینکه یک برند گمنام و ناشناس دارای کیفیت بالایی باشد بسیار کم می باشد. این مسئله سبب می ‌شود تا ضرر و زیان مالی شما نیز به حداقل ممکن برسد.

خرید از مکان معتبر

امروزه قطعات تقلبی زیادی روانه بازار شده است این قطعات از نظر ظاهری بسیار شبیه به قطعات اصلی هستند. شناسایی نوع تقلبی و اصلی آن کاری بسیار حرفه‌ای است و نیازمند مهارت و تخصص بالاست. بنابراین در صورت نداشتن تخصص، بهتر است از جای مطمئن‌ی خریداری نمایید.

منبع اگزوز پارس
منبع اگزوز پارس

اگر منبع اگزوز نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟

تصور کنید که صدایی با شدت بسیار بالا از بلندگویی به گوش شما برسد! چه احساس دارید! قطعا گوش های شما اذیت خواهد شد. حال اهمیت وجود منبع اگزوز یا همان انباره در همین نکته است!

اگر این منبع وجود نداشته باشد، دود های حاصله از احتراق با طول موج های بسیار زیادی و بدون هیچ مانعی از اگزوز خارج می‌شوند و در نهایت گوش شما شاهد صدا های بسیار گوش خراش و ناراحت کننده ای خواهد بود.

سخن پایانی:

امروزه نسخه های جدیدی از این قطعه با نام منبع اگزوز ریموت دار وارد بازار شده که علاقه مندان با نصب آن می‌توانند هر زمان که بخواهند صدای خروجی اگزوز را با زدن دکمه ای تغییر دهند.

 

شماره تلفن:
07138217259

ایمیل:
egzoztechno@gmail.com

آدرس:
شیراز میدان بسیج، نبش کوچه ۳۸، فروشگاه اگزوز تکنو

مقالات:

  1. اگزوز چیست
  2. اگزوز سمند
  3. اگزوز پراید
Scroll to Top