مـرکـز اصلی فـروش اگزوز و کاتالیست خودرو در جنـوب کشـور

تولید کننـده اگـزوز با بـرنـد تکـنومافلـرز 

شماره تماس : 07138217259

ورود

حساب کاربری

سبدخرید

مشاهده

کاربرد هدرز چیست

کاربرد هدرز چیست

هدف اصلی نصب هدرز در موتور تهویه کامل و خوب گازهای داخل موتور می باشد. خب هدرزها انواعی دارند که با توجه به قواعدی که برای تهویه مناسب لازم است ساخته شود نام گذاری می شوندکه در این مقاله کاربرد هدرز چیست از سری مقالات تی ام اگزوز به کاربرد آن می پردازیم.

هدرز وکاربرد آن:

به منظور تکمیل سیکل احتراق در پیشرانه های احتراق داخلی، باید دود حاصل از احتراق به طور کامل از سیلندر خودرو خارج شود تا با ورود هوای تازه، عمل احتراق مجدد انجام شود. اگر مکش و خروج دود حاصل از احتراق از سیلندر سریع نباشد، این کندی مانع رسیدن هوای تازه برای احتراق بهتر می شود. اگرچه در خودرو های امروزی یک چند راهه وظیفه هدایت و خروج دود و گازهای ناشی از احتراق را برعهده دارد، اما بسیاری از افراد برای افزایش عملکرد این سیستم، از هدرز ها به جای قطعه چند راهه استفاده می کنند. هدرز قطعه ای برای تقویت پیشرانه خودرو و بخشی از مجموعه سیستم اگزوز خودرو است. هدرز ها که از فلزاتی مانند فولاد، استیل یا آلیاژهای گران قیمت ساخته می شوند، جایگزین چند راهه یا منیفولد چدنی خودرو هستند. وظیفه هدرز،

کاربرد هدرز چیست
کاربرد هدرز چیست

بهبود عملکرد قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت است. کارکرد مطلوب یک پیشرانه، علاوه بر هوا رسانی مناسب، به خروج سریع گازهای ایجاد شده در نتیجه احتراق از سیلندر نیز وابسته است. هرچه تخلیه دود اگزوز سریع تر و کامل تر صوت گیرد، تنفس موتور بهتر خواهد بود. اگر هدرز به درستی نصب شود، 5 تا 10درصد به قدرت گشتاور تولیدی و ۱۰ تا ۲۰ اسب بخار به توان موتور اضافه می کند.

ساخت هدرز در ایرن چگونه است ؟

در پی گسترش صنعت تیونینگ در ایران ، استفاده از هدرز و سایر قطعات فنی مربوط به تیونینگ به تدریح در ایران فراگیر شده است و چند سالی است که زمینه لازم برای تولید چنین قطعه ای در ایزان نیر به وجود آمده است . شرکت های ENGINEARTS و OMPHEADERS در این عرضه فعالیت دارند و هدرز را تولید و عرضه می کنند . این شرکت ها تاکنون موفق به ساخت هدرز برای خودرو های تولید انبوه موجود در ایران شده اند و برای ماشین هایی همچون پراید ، پژو 206 و پژو 405 تولید می شود .

عملکرد هدرز چگونه است ؟

هدرز عملا جایزگینی گران قیمت برای منیفورلد خروجی استاندارد پیشرانه می باشد و به دلیل قیمت زیاد و هزینه های تولید بسیار بالا ، کمتر از سوی خودرو سازان به شکل استاندارد استفاده خواهد شد . اما استفاده از هدرز برای خودرو های اسپرت و مسابقه ای ، کاربرد فراوانی دارد و بسیاری خودرو های گران قیمت به شکل استاندارد هدرز های فابریک مجهز می باشد . منیفولد چدنی ، استاندارد پیشرانه معمولا به روش ریخته گری تولید می شود و به همین دلیل از سطح درونی ناصاف و زبری برخوردار می باشد که در روند خروج گاز های آلاینده از فضای احتراق اخلال ایجاد می کنند ، اما هدرز به روش خم کاری دقیق لوله ها شکل می گیرد و با ساختار یک نواخت و صیقلی خود ، موجب خروج آسان تر گاز های آلاینده ، تنفس بهتر پیشرانه ، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت می شود ، البته میزان کاهش مصرف سوخت در ازای افزایش قدرت موتور چندان چشم گیر نمی باشد و از همین رو از هدرز غالبا به عنوان یک قطعه عملکرد و تیونینگ یاد خواهد شد.

کاربرد هدرز چیست
کاربرد هدرز چیست

مزایای هدرز شامل موارد زیر می باشد :
۱- عملکرد بهتر و سریع تر در خروج گاز ها به سمت اگزوز
۲- دسترسی به توان گشتاور و گشتاور بیشتر
۳- خنک شدن بهتر موتور
۴- مصرف سوخت بهینه تر

فواید هدرز چه می باشد ؟

یکی از قطعات که بخشی از سیستم اگزوز محسوب می شود ، هدرز نام دارد و در حقیقت جایگزین مینفولد چدنی فابریک پیشرانه خواهد شد .
هدرز قطعه ای فنی برای تیونینگ و تقویت موتور است که بخشی از سیستم اگروز خودرو محسوب می شود . این قطعه جایگزین مینفولد چدنی فابریک موتور می باشد و سبب طراحی بهتر خود و افزایش عملکرد خواهد شد .
هدرز در واقع یک مینفولد خروجی بازنگری شده است که براساس اصول علم مکانیک سیالات شکل گرفته و به نحو دقیقی ساخته شده است . همچنین طراحی خاص و سطح صیقلی هدرز ها که معمولا از جنس فلزاتی ، چون فولاد ، استیل و آلیاژ های بسیار گران قیمت ساخته می شوند به خروج سریع و پر فشار گاز های سوخته شده حاصل از احتراق یاری می رساند و به تنهایی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد به قدرت و گشتاور تولید پیشرانه خودرو های معمولی می افزاید .
یکی از مزایای هدرز ها ، نصب ساده آن ها می باشد که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام می باشد . اما در طراحی و ساخت یک هدرز حرفه ای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه ساده نمی باشد . در دنیای امروزی طراحی بهنیه اجزای تیونینگ موتور ، تنها به کمک شبیه سازی بسیار دقیق پیشرانه در محیط نرم افزار های حرفه ای می باشد .

کاربرد هدرز چیست
کاربرد هدرز چیست

از سوی دیگر ساخت هدرز ها نیز باید به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام می شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیت های نهایی محصول خواهد داشت .

سخن پایانی:
لوله به کار برده شده در هدرز نباید زیاد بزرگ یا زیاد کوچک باشه باید بسته به اندازه فشار خروجی دود از سیلندر باشه و مهم ترین قسمت هدرز هم قسمتیه که لوله های هدرز یکی می شود .
شماره تلفن:
07138217259
ایمیل:
egzoztechno@gmail.com
آدرس:
شیراز میدان بسیج، نبش کوچه ۳۸، فروشگاه اگزوز تکنو
مقالات:

  1. هدرز 206
  2. اگزوز سمند
  3. کاتالیست 206
Scroll to Top