مـرکـز اصلی فـروش اگزوز و کاتالیست خودرو در جنـوب کشـور

تولید کننـده اگـزوز با بـرنـد تکـنومافلـرز 

شماره تماس : 07138217259

ورود

حساب کاربری

سبدخرید

مشاهده

سراگزوز چراغ دار

سراگزوز چراغ دار

سراگزوز از جمله محصولات پرطرفدار در بین لوازم اسپرت خودرو می باشد. این محصول در ابعاد و طرح های مختلف ارائه می شود که بر روی انواع خودروها قابل نصب می باشد. سراگزوز نقش بسیاری در زیبایی ظاهری قسمت عقب خودرو دارد. انتخاب سراگزوز بسته به کلاس خودرو و ابعاد آن انجام می شود تا زیبایی مضاعفی داشته باشد،که در این مقاله از تی ام اگزوز درباره سراگزوز چراغ دار گفته شده.

سر اگزوز چیست و چه کربردی دارد؟

سر اگزوز ها همواره جنبه ی تزئینی دارند. این دیدگاه که تمام سر اگزوز ها باعث تغییر صدا می شوند اشتباه است. می توان گفت اغلب سر اگزوز ها تغییری در صدای خودرو ایجاد نمی کنند.

سر اگزوز چراغ دار

سر اگزوز چراغ دار دارای جنس استیل با بدنه هفت رنگ و کاملا ضدزنگ می باشد که روی خروجی اگزوز تمامی خودروها قابل نصب است، ال ای دی بکار رفته داخل سر اگزوز نورانی سبب می شود دود خروجی از اگزوز خودرو با نور چراغ سراگزوز روشن شده و مخصوصا در شب جلو بسیار زیبایی ایجاد می کند.

مشخصات

  • جنس استیل
  • رنگ بدنه هفت رنگ
  • ضد زنگ و ضد حرارت
  • طول سراگزوز ۲۰ سانتیمتر
  • قطر دهانه ۶ سانتیمتر
  • قابل نصب روی تمامی خودروها
  • نصب با بست و مهره یا جوشکاری
  • دارای ال ای دی موجود در دو رنگ آبی و قرمز
سراگزوز چراغ دار
سراگزوز چراغ دار

اگزوز و کاربرد آن چیست؟

اگزوز به لوله ای گفته می شود که گاز های حاصل از احتراق سوخت در اتومبیل را به بیرون هدایت می کند. این لوله که در ابتدا به انتهای سیلندر ها متصل است و در انتها به قسمت پشت خودرو ختم می شود. بدی هی است که گرفتگی، پارگی و مسائلی از این دست باعث ایجاد اتخلال در عملکرد اگزوز می شود.

اجزاء اگزوز کدام است؟

از ابتدای اگزوز شروع می کنیم. اولین چیزی که باید بیان کرد گلویه اگزوز می باشد. این قسمت در اصل قسمت ابتدایی اگزوز و متصل به موتور یا همان سیلندر ها بوده که بوسیله ی پیچ و یک واشر به موتور خودرو متصل می گردد. بعد از گلویه ی اگزوز بدنه یا لوله ای را می بینیم که تا رسیدن به منبع اگزوز ادامه دارد. منبع اگزوز قسمت حجیم تر و حباب مانندی را می گویند که مسئولیت کم کردن و کنترل صدای خودرو را داشته و همچنین در درون خود کاتالیزور، سنسور و توری های جذب آلاینده را جای می دهد. بعد از منبع اگزوز قسمت انتهایی اگزوز را می توان نام برد.

آیا سر اگزوز  موجب اتلاف انرژی و افزایش مصرف سوخت می‌شود؟

این مورد اصلی‌ترین سوالی است که در رابطه با سر اگزوز و منبع اگزوز اسپرت در ذهن مخاطبان وجود دارد و جواب آن به چندین عامل مختلف وابسته است. ذهنیت بسیاری از مخاطبان در رابطه با اگزوز‌های اسپرت این است که این نوع قطعات تنها از یک بخش بیرونی یعنی سر اگزوز تشکیل شده‌اند و با تعویض این قسمت می‌توان از تمامی مزایای اگزوز‌های اسپرت همچون زیبایی و کارایی بالای آن‌ها بهره‌مند شد. با این حال، لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد نه تنها

سراگزوز چراغ دار
سراگزوز چراغ دار

تعویض سر اگزوز موجب بهتر شدن شرایط نخواهد شد، بلکه زمینه را برای ایجاد شدن مشکلات بعدی نیز فراهم خواهد کرد. اگرچه تعویض سر اگزوز موجب تغییر صدای اگزوز شما خواهد گردید ولی بهتر است به این نکته توجّه داشته باشید که سیستم اگزوز خودرو از چندین بخش مختلف تشکیل شده است و سر اگزوز تنها یکی از قطعات این سیستم می‌باشد و در واقع، کم‌ترین نقش را در فرایند خارج کردن گاز‌های حاصل از احتراق بر عهده دارد. در سیستم‌های اگزوز استاندارد تناسب معنادار و دقیقی میان منبع اگزوز، لوله‌ی رابط و سر اگزوز وجود دارد و قطعاتی همچون کاتالیزور نیز در این مسیر قرار می‌گیرند و خارج شدن گاز‌های حاصل از سوختن بنزین به صورت صحیح و منطقی انجام می‌شود. در یک منبع اگزوزاسپرت غیراستاندارد معمولاً این موارد نادیده گرفته می‌شوند و به همین دلیل است که مشکلاتی همچون افزایش مصرف سوخت خودرو ایجاد می‌گردند. بنابراین، اطّلاعات منتشر شده در منابع معتبر عنوان می‌کنند که هیچ ارتباط معناداری میان یک منبع اگزوز اسپرت ((استاندارد)) با افزایش میزان مصرف سوخت خودرو وجود ندارد و این مشکل به دلیل تناسب غلط میان سر اگزوز و لوله‌های اگزوز پدیدار می‌شود.

سراگزوز چراغ دار
سراگزوز چراغ دار

آیا میزان صدای تولیدی سر اگزوز و منبع اگزوز اسپرت با مصرف سوخت خودرو در ارتباط است؟

خیر! تاکنون هیچ اطّلاعات جامعی در رابطه با ارتباط این دو موضوع با یکدیگر منتشر نشده است و ارتباط معناداری میان میزان صدای اگزوز و مصرف سوخت خودرو وجود ندارد و همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، این پدیده به خاطر غیر استاندارد بودن اگزوز و یا ناکافی بودن مهارت تکنسین‌ها و مکانیک‌ها در نصب این نوع قطعات ایجاد می‌شود و می‌توان با رعایت این موارد از اتلاف شدن سوخت جلوگیری کرد.

سخن پایانی:

با این قطعه خودرو خود را اسپرت نمایید پس از نصب این محصول بر روی خودرو، دود خروجی از اگزوز به رنگ چراغ سر اگزوز رو شن میشود و جلوه خاصی به خودرو میدهد.این محصول در ابعاد 165x51x76 سانتی‌متر عرضه میشود.

شماره تلفن:
07138217259

ایمیل:
egzoztechno@gmail.com

آدرس:
شیراز میدان بسیج، نبش کوچه ۳۸، فروشگاه اگزوز تکنو

مقالات:

  1. کاتالیست خودرو چیست
  2. کاربرد هدرز چیست
  3. منبع اسپرت پراید
Scroll to Top