مـرکـز اصلی فـروش اگزوز و کاتالیست خودرو در جنـوب کشـور

تولید کننـده اگـزوز با بـرنـد تکـنومافلـرز 

شماره تماس : 07138217259

ورود

حساب کاربری

سبدخرید

مشاهده

 کاتالیست شاهین

درواقع کاتالیست خودرو شاهین یکی از قطعات مهم در خودرو شاهین می باشد که این قطعه سبب کاهش میزان آلایندگی خودرو می شود.که در این مقاله قیمت کاتالیست شاهین از سری مقالات تی ام اگزوز در این باره گفته شده.

کاتالیست شاهین چیست؟

کاتالیست یک قطعه از خودرو شاهین است که به دلیل مسئله مهم آلودگی محیط زیست، در آن نصب می‌شود. خودروها در کلیت خود، منبعی برای آلودگی و افزایش آلاینده‌ها در محیط زیست می باشند. هرچند میزان آلودگی هر خودرو با دیگر خودروها متفاوت می باشد و کاهش میزان آلایندگی خودرو و بهبود مصرف سوخت، از اهداف اصلی صنعت خودروسازی در سراسر جهان است.

به طور کلی، سازمان‌های محیط زیست در هر کشور، قوانین و آیین‌نامه‌هایی را تدوین و اجرا می‌کنند که تا حدودی مشکلات مرتبط با آلودگی خودروها را حل کنند و شاخص آلایندگی هوا را کاهش دهند. در این قوانین، مقادیر مجاز آلایندگی برای هر خودرو تعیین شده است و خودروهایی که این مقتضیات را نقض می‌کنند، مجاز به پلاک گذاری نمی‌شوند.

قیمت کاتالیست شاهین
قیمت کاتالیست شاهین

شرکت‌ها و مهندسین خودروساز نیز تلاش‌های فراوانی در جهت پیشگیری از انتشار آلاینده‌ها انجام داده‌اند و راه‌های متنوعی را برای کاهش آلودگی در خودروها پیش‌بینی کرده‌اند. یکی از وسایلی که خودروسازان برای کاهش آلودگی در خودروها ابداع کرده‌اند، کاتالیزور خودرو است. دودهای خروجی خودرو پس از عبور از کاتالیزور خودرو در قسمت پایانی سیستم اگزوز، بسیاری از آلاینده‌ها از آن دود حذف می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر درباره کاتالیست شاهین برند ایران دلکو AM Plus اینجا کلیک کنید

معرفی شرکت ایران دلکو:

شرکت ایران دلکو در سال 1370 در تهران تأسیس شد. سالهای ابتدایی فعالیت خود، دلکو به تولید انواع قطعات خودروهای سواری می‌پرداخت، اما با منسوخ شدن سیستم کاربراتوری، تولید آن متوقف شده است.

در سال 1373، شرکت ایران دلکو به همراه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به تحقیقات در زمینه مبدل‌های کاتالیستی پرداخت و در سال‌های 1379 تا 1382، در همکاری با مرکز تحقیقات ساپکو، تحقیقات مشترکی در زمینه تولید مبدل‌های فلزی و سرامیکی انجام داد.

در سال 1383، شرکت ایران دلکو با ریاست خود استاندارد مبدل‌های کاتالیستی را تحت شماره استاندارد 7370 در اداره استانداردهای جمهوری اسلامی ایران تعریف کرد.

قیمت کاتالیست شاهین
قیمت کاتالیست شاهین

قیمت کاتالیست:

همان طور که می دانید برای ساخت کاتالیست خودرو از عناصر گران قیمت استفاده می شود،به همین دلیل قیمت ها بالا می باشد،پس برای تهیه این قطعه باید از مراکزی تهیه کنید که اعتبار داشته باشدکه یکی از بهترین گزینه ها مـرکـز اصلی فـروش اگزوز و کاتالیست خودرو در جنـوب کشـور می باشد.

 

بخش های اصلی کاتالیزور شاهین:

کاتالیزور خودرو شاهین یا مبدل کاتالیستی خودرو از سه بخش اصلی تشکیل می‌شود:

  1. هسته کاتالیست: در مبدل های کاتالیستی خودرو، از بستری به نام هسته کاتالیست استفاده می‌شود. این هسته معمولاً از ساختار لانه زنبوری سرامیکی تشکیل شده است. ساختار لانه زنبوری به عنوان یک بستر مناسب برای تماس گازها با سطح کاتالیست استفاده می‌شود.
  2. لایه اکسیدی: این لایه نگهدارنده ماده کاتالیست است و سطح مخصوص کاتالیست را افزایش می‌دهد. معمولاً از اکسید آلومینیوم، دی‌اکسید تیتانیوم، دی‌اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیکا و آلومینا برای ساخت این لایه استفاده می‌شود.
  3. ماده کاتالیست: این قسمت اصلی کاتالیزور است و ماده کاتالیست نامیده می‌شود. معمولاً از فلزات گران قیمت مانند پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم به عنوان ماده کاتالیست استفاده می‌شود. اما به دلیل هزینه‌های بالا، استفاده از فلزاتی مانند پالادیوم و رادیوم رایج‌تر است.

این بخش‌ها با همکاری در واکنش‌های شیمیایی موجود در خروجی دود خودرو، آلاینده‌ها را به مواد کم ضرر و کمتر آلاینده تبدیل می‌کنند. هدف از استفاده از این بخش‌ها کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست است.

سخن پایانی:

در این مقاله در ارتباط با کاتالیست خودرو شاهین توضیح داده شده.اما برای تهیه این محصول می توانید با شماره ذکر شده در اگزوز تکنو تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن:
07138217259

ایمیل:
egzoztechno@gmail.com

آدرس:
شیراز میدان بسیج، نبش کوچه ۳۸، فروشگاه اگزوز تکنو

مقالات:

  1. کاتالیست پراید
  2. کاتالیست اتومبیل خارجی
  3. کاتالیست 206

 

Scroll to Top